lisenoom.reismee.nl

Dag 63

Ja, hoor! 30 graden in Nederland. Alsof ik dat geloof! Nou, ik vind 12 graden ook goed, hoor. Het is in ieder geval droog. Het zonnetje kwam vanavond ook nog even door. Perfect weer om actief te zijn.

Mijn ouders zijn vandaag aangekomen! Lulla kwam vanochtend ineens met het idee om mij mee te nemen naar de stad en daarna af te zetten op het vliegveld, zodat ik ze daar op kon wachten. Ik had mijn ouders hier niets over verteld. Op het vliegveld wachtte ik aan een tafeltje, aan de andere kant van de tafel zat een jongen. Geen idee wie het was, ik nam aan dat hij ook op iemand zat te wachten. Maar wat zou hij gedacht hebben toen ik me ineens achter een grote pilaar verstopte? Ik wilde dat m'n ouders me niet zagen, tot ze me voorbij gelopen waren. Ik had allerlei plannen gemaakt om ze te verassen, maar toen ik ze eenmaal zag kon ik ze alleen nog maar om de nek vliegen. Ik was echt blij om ze weer te zien. Ze hebben hier bij Hege en Eirik thusi meegegeten en zijn net vertrokken naar hun hotel. Natuurlijk nadat ik ze de boerderij heb laten zien en kennis heb laten maken met alle lammetjes. Kleine Lise, Honey Poo Poo, Chris Kato, de Dales Brothers, Iron Man, de chihuahua lammetjes, Pernilla, Banana.

Morgen ga ik met m'n ouders naar de stad Tromsø. Ik wil daar met ze de berg op waar je met een kabelbaan op kan gaan. Vanaf daar wil ik dan met ze naar de top lopen. Als er dan nog tijd is wil ik naar een van interessante musea, een softijsje eten, misschien nog wat andere dingen doen. Als we terug komen gaan we de adelaarsafari doen. Als het 's avonds weer vloed is gaan we hier achter even kanoën. Ik wil ze zo graag de omgeving hier laten zien.

M'n ouders snappen ook wel dat ik nog lang niet terug naar huis wil. Hun monden vielen open van de mooie omgeving hier, het prachtige uitzicht. Ik kijk er ook wel tegenop om weer terug te moeten. Ik wil iedereen wel weer zien, maar het is in Nederland zo vol. Vol met gebouwen, vol met mensen, geen natuur en al helemaal geen heuvels, laat staan bergen! Wat moet ik daar doen? Als je hier bent, ligt de wereld aan je voeten. Je kan gaan waar je wilt, doen wat je wilt. In Nederland, als je het bos in gaat bijvoorbeeld, maar je alleen om de daar voor aangelegde paden lopen. De polder ligt achter ons huis, daar kan je over de asfaltweg lopen of fietsen. Hier ga je de bergen in, maak je je eigen route, hoef je geen pad te volgen. Er is hier zo veel ruimte. En als je behoefte hebt aan wat meer mensen om je heen, ga je een dagje de stad in. Als je een ruige natuur wilt, ga je naar het noorden. Voor iest minder ruige natuur, dan ga je naar het zuiden. Ik kan dit land aan iedereen aanraden, bijvoorbeeld als vakantiebestemming. Je moet hier echt een keer geweest zijn, het gezien hebben. Het is prachtig hier. Ik kom hier zeker weten nog een keer terug, het liefst na de zomer gelijk al!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!