lisenoom.reismee.nl

Dag 59

Mijn ouders zijn nu ook in Noorwegen, maar niet bij mij. Sterker nog, ze zijn 24 uur bij me vandaan. Wat een raar idee. Ze zitten een paar dagen in Oslo, daarna komen ze naar mij toe.

Gisteren heb ik toch weer die berg beklommen. Met de kinderen die hier normaal op donderdag komen, nog wat kinderen van die school, wat ouders, Lulla en Eirik. Ik had zo'n spierpijn van het hardlopen. Nu is de spierpijn helemaal erg, zelfs m'n voeten doen zeer. Maar ik heb het gedaan! Weer naar de top geweest. En ik heb er geen spijt van. Het was waarschijnlijk de laatste keer dat ik deze berg op ging. We hebben weer 8 uur gelopen, maar dit keer met een andere terugweg. Een langere weg, maar minder steil, dus veiliger voor de kinderen. Ik heb ook weer een stuk gerend naar beneden, heb me weer een paar keer verstapt en ben dit keer goed door m'n linker enkel gegaan. Maar het was het waard!

Gister avond heb ik met Lulla, Hege en Eirik in de hottub en de saune gezeten, met bier en Jägermeister. Wat een heerlijke avond. Alleen jammer dat die tuinslang met ijskoud water moest worden aangezet. Mannen... Maar het was opzich wel een lekkere afkoeling. De saune hield ik ook niet zo lang vol. Niet in 65 graden, al helemaal niet in 90 graden. Maar de hottub had een heerlijke temperatuur van 38 graden. Ik ben wel weer opgegeten door de muggen. Wat een grote bulten! Het lijkt wel een reactie van m'n lichaam, dat ze zo opzwellen en hard worden. Hege heeft daar ook last van, Eirik is amper gebeten...

Vandaag zijn we even de stad in geweest. Ik heb een zeemeeuwenei gegeten! En ja, dat is vegetarisch! Het was iets minder smaakvol dan een kippenei, het eiwit was iets blauwer (maar het ei was ook knalhard gekookt) en het was een stuk groter. Daarna hebben we softijs gehaald. Je kan hier uit meer dan 20 soorten dippen voor je ijs kiezen. Ik had blueberry, Hege zoute drop, Eirik had peer en citroen. Je had fruitsoorten, snoepsoorten, notensoorten, chocoladesoorten. Heerlijk! Dit is echt een topland als je van eten houdt, en dan vooral van snoepen! Ik kkom hier zeker nog een keer terug en dan duik ik de supermarkten en snoepwinkeltjes weer in!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!